สัปดาห์ที่ /ครั้งที่ |
หัวข้อ |
จำนวนชั่วโมง |
อาจารย์ผู้สอน |
บรรยาย |
ปฏิบัติ |
ศึกษาด้วยตัวเอง |
1 |
- Introduction to Seminar in Science and Technology Education
- Course overview/ Objectives/Schedule/Assignments and Evaluation
Value and Learning through Seminars |
1 |
0 |
2 |
ผศ.ดร.มนต์อมร ปรีชารัตน์ |
2 |
Special topics in science and technology education: "Prompt Engineering for Educators |
1 |
0 |
2 |
อ. ติณณภพ แพงผม , ผศ.ดร.มนต์อมร ปรีชารัตน์ |
3 |
Survival Guide for Academic Presentation |
1 |
0 |
2 |
อ. ติณณภพ แพงผม , ผศ.ดร.มนต์อมร ปรีชารัตน์ |
4 |
Human-computer Interaction (HCI) meets Science Education: A Case of User-center Design (UCD) in Digital Citizen Inquiry Projects |
1 |
0 |
2 |
อ. ติณณภพ แพงผม , ผศ.ดร.มนต์อมร ปรีชารัตน์ |
5 |
- Preparing for Seminar (as Speaker/ Audience/ Facilitator)
- Presentation and Ethical issues concern in Academic presentation in Science and Technology Education
- Behaviors in seminars
In-Class activity: Do and Dont |
1 |
0 |
2 |
ผศ.ดร.มนต์อมร ปรีชารัตน์ |
6 |
Selected topics in science and technology education: Students presentation |
1 |
0 |
2 |
- |
7 |
- Draw conclusion of Seminars in Science and Technology Education by
Propose the future study of your own research in science and technology education
Out-Class activity: Individual summary on Research direction on Science and Technology Education (individual-based opinion) |
1 |
0 |
2 |
ผศ.ดร.มนต์อมร ปรีชารัตน์ |